Regulamin korzystania z Platformy e-Zamówienia
§1. Definicje użyte w Regulaminie
UZP – Urząd Zamówień Publicznych.
Platforma e-Zamówienia – Platforma udostępniająca usługi elektroniczne, wspierające realizację procesu udzielania zamówienia publicznego, w tym komunikacji elektronicznej między zamawiającymi a wykonawcami.
Administrator techniczny Platformy e-Zamówienia – podmiot zarządzający Platformą e-Zamówienia w zakresie technicznym i odpowiadający za jej sprawne i ciągłe działanie.
Administrator merytoryczny Platformy e-Zamówienia – podmiot zarządzający Platformą e-Zamówienia w zakresie merytorycznym.
Administrator Danych Osobowych lub Administrator Systemu – Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A.
Subskrybent – osoba fizyczna korzystająca z udostępnionych usług subskrypcji na Platformie e-Zamówienia.
Supervisor – osoba fizyczna występująca w roli administratora dla danego podmiotu zarejestrowanego na Platformie e-Zamówienia, mająca dostęp do konta podmiotu wraz z możliwością zarządzania tym kontem.
BZP – Biuletyn Zamówień Publicznych.
TED – oznacza internetową wersję „Suplementu do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej” poświęconą europejskim zamówieniom publicznym.
SOZ – System Obsługi Zgłoszeń.
MOW – Moduł ofert i wniosków – składanie ofert i wniosków oraz prac konkursowych.
RS – Roczne Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach.
MMiA – Moduł Monitorowania i Analiz.
API BZP (WebService) – usługa sieciowa polegająca na powtarzalnym wykonywaniu przez system z góry określonych funkcji.
Zamawiający – użytkownicy korzystający z Platformy po stronie Zamawiającego.
Wykonawca – użytkownicy korzystający z Platformy po stronie Wykonawcy.
Użytkownik – użytkownicy korzystający z Platformy e-Zamówienia będący Zamawiającym lub Wykonawcą.
Użytkownik konto uproszczone – użytkownicy korzystający z kont uproszczonych mogą zgłaszać problemy dotyczące Platformy e-Zamówienia za pośrednictwem Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ) oraz mogą być subskrybentami.
Kwalifikowany podpis elektroniczny – zaawansowany podpis elektroniczny, składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu elektronicznego, który opiera się na kwalifikowanym certyfikacie zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylającego dyrektywę 1999/93/WE.
Pieczęć elektroniczna – dane w postaci elektronicznej dodane do innych danych w postaci elektronicznej lub logicznie z nimi powiązane, aby zapewnić autentyczność pochodzenia oraz integralność powiązanych danych; (Dz.U.UE.910/2014, Dz.U.2016.1579).
Podpis zaufany – podpis elektroniczny, którego autentyczność i integralność są zapewniane przy użyciu pieczęci elektronicznej ministra właściwego do spraw informatyzacji, zawierający:
- dane identyfikujące osobę ustalone na podstawie środka identyfikacji elektronicznej obejmujące imię (imiona), nazwisko, numer PESEL,
- identyfikator środka identyfikacji elektronicznej, przy użyciu którego został złożony,
- czas jego złożenia.
Podpis osobisty – to zaawansowany podpis elektroniczny. Prawdziwość danych posiadacza podpisu potwierdza certyfikat podpisu osobistego, zawierający imię (imiona), nazwisko, obywatelstwo oraz numer PESEL.
§2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia, udostępnionej przez Urząd Zamówień Publicznych, wytworzonej w ramach projektu „E-zamówienia – elektroniczne zamówienia publiczne” projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”, Działanie nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.
- Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest bezpłatne.
- Platforma e-Zamówienia jest dostępna pod adresem www.ezamowienia.gov.pl
- Z Platformy e-Zamówienia mogą korzystać Zamawiający, Wykonawcy, w rozumieniu Ustawy Pzp, Użytkownicy kont uproszczonych, Portale e-usług, jak również użytkownicy korzystający z subskrypcji na ogłoszenia BZP i postępowania prowadzone na Platformie e-Zamówienia.
- Podmioty wymienione w pkt. 4 mogą wykorzystywać do świadczenia usług elektronicznych następujące funkcje Platformy:
5.1. Zakładanie kont dla użytkowników Zamawiającego i Wykonawcy,
5.2. Zakładanie kont uproszczonych,
5.3. Korzystanie z subskrypcji,
5.4. Wypełnianie formularzy i publikowanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych,
5.5 Wypełnianie formularzy i publikowanie ogłoszeń unijnych poprzez usługę eSender Platformy e-Zamówienia w TED,
5.6. Przesyłanie do Prezesa UZP Rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych,
5.7. Wyszukiwanie opublikowanych ogłoszeń i postępowań,
5.8. Zakładanie i prowadzenie postępowań na Platformie,
5.9. Składanie wniosków, ofert, prac konkursowych na Platformie,
5.10. Przesłanie Informacji o złożonych wnioskach i ofertach do Prezesa UZP,
5.11. Korzystanie z Modułu Monitorowania i Analiz. - Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Platformy e-Zamówienia dostępne są w Komponencie edukacyjnym.
- Niedostępność Platformy e-Zamówienia nie może stanowić uzasadnienia roszczeń względem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
§3. Warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia
- Każdy Użytkownik Platformy e-Zamówienia zobowiązany jest do korzystania z usług Platformy w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Użytkownik jest zobowiązany do wprowadzania danych kompletnych, rzetelnych i zgodnych ze stanem faktycznym.
- Każdy zalogowany Użytkownik Platformy e-Zamówienia ma możliwość wglądu i aktualizacji danych dotyczących jego osoby.
- Każdy zalogowany Użytkownik Platformy e-Zamówienia w roli Supervisora ma możliwość wglądu i aktualizacji danych dotyczących jego podmiotu oraz ma możliwość nadawania odpowiednich uprawnień użytkownikom w ramach podmiotu do korzystania z funkcjonalności Platformy.
- Każdy Użytkownik ma prawo korzystać ze strefy ogólnej, dostępnej bez logowania na Platformie e-Zamówienia, po połączeniu się z adresem internetowym Platformy pod warunkiem przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Zabrania się korzystania z kont innych Użytkowników oraz udostępniania swojego Loginu i Hasła innym osobom.
- Użytkownicy zarejestrowani w roli Zamawiających mają możliwość zarządzania swoim profilem, przygotowywania ogłoszeń do publikacji, publikacji ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych, korzystania z usługi eSender Platformy e-Zamówienia w celu publikacji ogłoszeń w TED, przeglądanie w BZP opublikowanych ogłoszeń w tym ogłoszeń opublikowanych w TED, jak również przeglądanie zaimportowanych ogłoszeń z TED polskich zamawiających, którzy nie korzystali z usługi eSender Platformy e-Zamówienia.
- Użytkownicy w roli Zamawiających, którzy korzystają z Platformy e-Zamówienia powinni dochować należytej staranności w zakresie wprowadzanych danych w formularzach ogłoszeń.
- Użytkownicy w roli Zamawiający mają możliwość zakładania i prowadzenia postępowań na Platformie e-Zamówienia w tym publikowania ogłoszeń w BZP po ustawieniu na swoim profilu odpowiednich uprawnień.
- Użytkownicy w roli Wykonawcy mają możliwość wyszukiwania prowadzonych na Platformie postępowań a po ustawieniu na swoim profilu odpowiednich uprawnień również składania ofert, wniosków i prac konkursowych za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia.
§4. Subskrypcje
- Możliwość rejestracji w bazie subskrybentów oraz otrzymywania subskrypcji ma każdy użytkownik zainteresowany tą usługą.
- Zainteresowany subskrypcją użytkownik musi się zarejestrować do konta uproszczonego, podając podczas rejestracji imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu/faxu lub musi posiadać konto Użytkownika Zamawiającego, lub Wykonawcy.
- Osoba, która przy zapisywaniu się na subskrypcję podała nieprawidłowe dane, tj. imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej osoby trzeciej bez jej wiedzy i zgody, ponosić będzie z tego tytułu wszelką odpowiedzialność odszkodowawczą w przypadku zgłoszenia przez tę osobę trzecią jakichkolwiek roszczeń wobec Urzędu Zamówień Publicznych.
- Subskrypcja rozpoczyna się po aktywacji subskrypcji z częstotliwością otrzymywania powiadomień w cyklu codziennym.
- Użytkownik konta uproszczonego lub Użytkownik Zamawiający, lub Wykonawca ma prawo dokonywać rezygnacji z subskrypcji na ogłoszenia opublikowane w BZP i postępowania prowadzone na Platformie e-Zamówienia bezpośrednio z poziomu subskrypcji klikając odpowiedni link dezaktywacyjny.
§5. Rejestracja podmiotów i użytkowników
- Niniejszy paragraf opisuje sposób obsługi zakładania kont dla podmiotów, które będą korzystały z Platformy e-Zamówienia.
- Aby korzystać z Platformy jako użytkownik zalogowany, należy posiadać konto na Platformie. Jeżeli Użytkownik nie posiada konta powinien zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia.
- Użytkownik podczas rejestracji ma do wyboru jedną z ról: Zamawiający, Wykonawca, Użytkownik konto uproszczone. Wybór roli warunkuje zakres funkcjonalności, z których użytkownik będzie mógł korzystać na Platformie e-Zamówienia.
- Warunkiem założenia konta Użytkownik konto uproszczone jest wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Platformy oraz akceptacja niniejszego Regulaminu i Polityki Prywatności.
- Warunkiem założenia konta Użytkownika jest poświadczenie danych rejestracyjnych podmiotu kwalifikowanym podpisem elektronicznym, kwalifikowaną pieczęcią elektroniczną, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- Supervisor może dodać do konta podmiotu użytkownika lub kolejnego Supervisora. W tym celu dokonuje rejestracji konta użytkownika/Supervisora, który otrzymuje, na maila link aktywacyjny informujący o utworzeniu konta użytkownika/Supervisora. W celu uzyskania dostępu do Platformy e-Zamówienia użytkownik/Supervisor podczas aktywacji konta musi utworzyć hasło dostępu do konta oraz zaakceptować niniejszy Regulamin i Politykę Prywatności.
- Zakłada się, że każdy zarejestrowany Użytkownik może być Subskrybentem otrzymującym powiadomienia z Platformy e-Zamówienia.
- Dbałość o aktualizację danych rejestracyjnych oraz ich poprawność stanowi obowiązek danego podmiotu. Odpowiedzialność za konsekwencje, w tym konsekwencje prawne wynikające z nieaktualnych lub błędnych danych rejestrowych podmiotu ponosi tylko i wyłącznie podmiot, którego te dane dotyczą.
- Każdy Użytkownik posiada powiązane z nim konta Użytkowników mających w ramach Podmiotu nadaną rolę wraz z uprawnieniami. Role określa zestaw uprawnień w systemie, przydzielanych użytkownikowi. Użytkownik niezależnie od tego, do jakiego podmiotu jest, przypisany zawsze pozostaje właścicielem swojego konta uproszczonego.
§6. Biuletyn Zamówień Publicznych
- Zgodnie z art. 269 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zapewnia techniczne utrzymanie systemu teleinformatycznego, przy użyciu którego udostępniany jest Biuletyn Zamówień Publicznych, oraz określa okres przechowywania danych osobowych zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- Przed rozpoczęciem korzystania z Biuletynu Zamówień Publicznych użytkownik ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
- Korzystanie z Biuletynu Zamówień Publicznych jest bezpłatne.
- Z systemu mogą korzystać wszystkie podmioty publiczne zobowiązane do stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Użytkownik Zamawiający w celu publikacji ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych musi posiadać konto na Platformie e-Zamówienia. Jeżeli Użytkownik Zamawiający nie posiada konta musi zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia.
- Hasło służące do logowania należy zachować w tajemnicy i nie należy udostępniać osobom trzecim. Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie skutki prawne wynikające z uzyskania dostępu oraz korzystania z Biuletynu Zamówień Publicznych przez osoby posługujące się jego loginem i hasłem.
- Zalogowani Zamawiający mogą publikować w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia, których zakres danych został określony w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych.
- Zalogowani Zamawiający mogą publikować w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o koncesji, których zakres danych został określony w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 28 grudnia 2020 r. w sprawie ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych, dotyczących zawierania umów koncesji.
- Opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia są udostępniane za pośrednictwem Wyszukiwarki ogłoszeń BZP.
- Ogłoszenia o wyniku postępowania, o wynikach konkursu i ogłoszeniu o zawarciu umowy koncesji są publicznie dostępne w wyszukiwarce BZP przez okres 4 lat od czasu publikacji w Biuletynie Zamówień Publicznych. Ogłoszenia są następnie przechowywane na potrzeby archiwalne w niepublicznym archiwum wewnętrznym.
- Szczegółowe informacje dotyczące Ogłoszeń dostępne są w Komponencie Edukacyjnym na Platformie e-Zamówienia w Instrukcji użytkownika.
§7. e-Sender
- Przed rozpoczęciem korzystania z usługi e-Sender dostępnej na Platformie e-Zamówienia użytkownik ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
- Korzystanie z usługi e-Sender jest bezpłatne.
- Z usługi e-Sender mogą korzystać wszystkie podmioty publiczne zobowiązane do stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Użytkownik Zamawiający w celu przesyłania ogłoszeń za pośrednictwem usługi e-Sender musi posiadać konto na Platformie e-Zamówienia. Jeżeli Użytkownik Zamawiający nie posiada konta musi zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia.
- Użytkownik Wykonawcy w celu przesyłania Ogłoszenia o podwykonawstwie (F19) za pośrednictwem usługi e-Sender musi posiadać konto na Platformie e-Zamówienia. Jeżeli Użytkownik Wykonawca nie posiada konta musi zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia i nadać odpowiednie uprawnienie.
- Hasło służące do logowania należy zachować w tajemnicy i nie należy udostępniać osobom trzecim. Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie skutki prawne wynikające z uzyskania dostępu oraz korzystania z usługi e-Sender przez osoby posługujące się jego loginem i hasłem.
- Opublikowane za pośrednictwem usługi e-Sender ogłoszenia są udostępniane za pośrednictwem Wyszukiwarki ogłoszeń BZP.
- Szczegółowe informacje dotyczące Ogłoszeń dostępne są w Komponencie Edukacyjnym na Platformie e-Zamówienia w Instrukcji użytkownika.
§8. Moduł ofert i wniosków
- Moduł Ofert i Wniosków odpowiada za obsługę ofert, wniosków oraz prac konkursowych.
- Korzystanie z Modułu Ofert i Wniosków na Platformie e-Zamówienia jest bezpłatne.
- W celu złożenia za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia wniosku, oferty, pracy konkursowej należy posiadać konto na Platformie.
- Użytkownik Wykonawca w celu skorzystania z MOW musi zarejestrować konto na Platformie e-Zamówienia.
- Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za podane dane osobowe, ich poprawność oraz informacje zawarte we wniosku, ofercie, pracy konkursowej oraz dołączonych dokumentach.
- W celu zapewnienia poprawności działania funkcjonalności udostępnianych na Platformie Zamawiający i Wykonawcy mogą korzystać z udostępnionych na Platformie e-Zamówienia formularzy do komunikacji oraz formularza ofertowego, wniosku, pracy konkursowej oraz wykonywania poszczególnych czynności zgodnie z komunikatami i poleceniami systemowymi.
- W przypadku świadomego braku korzystania z udostępnionych na Platformie e-Zamówienia formularzy do komunikacji oraz formularza ofertowego, wniosku, pracy konkursowej użytkownicy przyjmują, że prowadzone postępowania lub postępowania, w których biorą, udział mogą być obarczone błędami merytoryczno-technicznymi i takie działanie nie wynika z nieprawidłowości w działaniu Platformy e-Zamówienia.
- Wykonawca ma możliwość złożenia i wycofania oferty, wniosku, pracy konkursowej do upływu terminu składania ofert, wniosków, prac konkursowych.
- Supervisor Wykonawcy nadaje uprawnienia swoim pracownikom do korzystania z funkcjonalności Platformy, w tym do wycofania oferty w danym postępowaniu. Nadanie uprawnienia do wycofania oferty jest równoważne z upoważnieniem pracownika do wykonania tej czynności.
- Po upływie terminu składania i otwarcia wniosków, ofert, prac konkursowych Zamawiający za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia dokonuje czynności automatycznej deszyfracji wniosków, ofert, prac konkursowych.
- Zamawiający, korzystający z Platformy e-Zamówienia zobligowani są do dochowania należytej staranności związanej z terminami i edycją postępowań.
- Pliki dodane na karcie postępowania/konkursu (zakładka Informacje podstawowe) są usuwane z Platformy po upływie 3 miesięcy od momentu przejścia postępowania/konkursu w status „Zawarta umowa” lub „Unieważnione” lub „Anulowane” lub „Rozstrzygnięte”. Aby nie utracić plików, Zamawiający zobowiązany jest je pobrać i zapisać w wewnętrznych zasobach przed upływem powyższego terminu.
- Informacje z otwarcia ofert oraz raporty z otwarcia ofert/wniosków/prac konkursowych są przechowywane na Platformie przez określoną liczbę dni ustaloną przez Administratora Platformy od otwarcia ofert/wniosków/prac konkursowych, a po wskazanym terminie są usuwane automatycznie z Platformy.
- Oferty/wnioski/prace konkursowe są przechowywane na Platformie przez określoną liczbę dni ustaloną przez Administratora Platformy od otwarcia ofert/wniosków/prac konkursowych, a po wskazanym terminie są usuwane automatycznie z Platformy. Oferty/wnioski/prace konkursowe Zamawiający zobowiązany jest bezpośrednio po otwarciu ofert/wniosków/prac konkursowych pobrać i zapisać w wewnętrznych zasobach.
- Wykonawcy, korzystający z Platformy e-Zamówienia zobligowani są do dochowania należytej staranności związanej z terminowym składaniem ofert, wniosków, prac konkursowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z Modułu Ofert i Wniosków oraz nadawania uprawnień w tym zakresie dostępne są w Komponencie Edukacyjnym na Platformie e-Zamówienia w Instrukcji użytkownika.
§9. Roczne Sprawozdanie o udzielonych zamówieniach
- Przed wypełnieniem Rocznego Sprawozdania o udzielonych zamówieniach użytkownik ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
- Korzystanie z Platformy e-Zamówienia w celu wypełnienia i przesłania do Prezesa UZP Rocznego Sprawozdania o udzielonych zamówieniach jest bezpłatne.
- Z funkcjonalności Rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach mogą korzystać wszystkie podmioty publiczne zobowiązane do złożenia Rocznego sprawozdania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
- Użytkownik Zamawiający w celu przesłania Rocznego Sprawozdania o udzielonych zamówieniach musi posiadać aktywowane konto na Platformie e-Zamówienia. Jeżeli Użytkownik Zamawiający nie posiada konta musi zarejestrować się na Platformie e-Zamówienia.
- Hasło służące do logowania należy zachować w tajemnicy i nie należy udostępniać osobom trzecim. Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie skutki prawne wynikające z uzyskania dostępu oraz przesyłania Rocznych Sprawozdań o udzielonych zamówieniach przez osoby posługujące się jego loginem i hasłem.
- Podmiot Zamawiający raz w roku przesyła do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych informację o Rocznych sprawozdaniach o udzielonych zamówieniach. W tym celu Użytkownik wypełnia interaktywny formularz Rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach, którego wzór określa Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie zakresu informacji zawartych w rocznym sprawozdaniu o udzielonych zamówieniach, jego wzoru, sposobu przekazywania oraz sposobu i trybu jego korygowania.
- Podmiot Zamawiający może złożyć korektę Rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach.
- Szczegółowe informacje dotyczące Rocznych sprawozdań, dostępne są w Komponencie Edukacyjnym na Platformie e-Zamówienia w Instrukcji użytkownika.
§10. Moduł Monitorowania i Analiz
- Na Platformie e-Zamówienia w ramach MMiA Zamawiający ma możliwość wglądu do Raportów z danych pochodzących z jego postępowań w zakresie:
- 1. Raportu rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach,
- 2. Raportu ogłoszeń publikowanych w BZP i Dz. Urz. UE,
- 3. Raportu zamówień zrównoważonych oraz innowacyjnych z ogłoszeń opublikowanych w BZP i Dz. Urz. UE,
- 4. Raportu ze zdarzeń w postępowaniu,
- 5. Danych ogólnych o zamówieniach.
- Korzystanie z Raportów 1.1.1 do 1.1.4 wymaga posiadania konta Zamawiającego na Platformie e-Zamówienia.
- Korzystanie z Raportu 1.1.5 nie wymaga posiadania konta na Platformie e-Zamówienia, ale można, korzystać z tego Raportu również posiadając konto.
- Szczegółowe informacje dotyczące korzystania w tym uprawnień do poszczególnych Raportów 1.1.1. do 1.1.4. dostępne są w Komponencie Edukacyjnym na Platformie e-Zamówienia
w Instrukcji użytkownika.
§11. API BZP (WebService)
- Przed rozpoczęciem korzystania z usługi API BZP (WebService) użytkownik ma obowiązek zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
- Korzystanie z usługi jest bezpłatne.
- Usługa udostępnia metody pozwalające na dostęp do danych z publikowanych ogłoszeń.
- Usługa obejmuje swoim zakresem:
a. Odczyt danych opublikowanych ogłoszeń według zadanych kryteriów,
b. Odczyt ilości opublikowanych ogłoszeń według zadanych kryteriów.
- W celu korzystania z usługi konieczne jest dysponowanie przez użytkownika urządzeniem teleinformatycznym z dostępem do sieci Internet.
- Usługa dostępna jest pod adresem: https://dev.ezamowienia.gov.pl/mo-board/api/v1/notice
- Szczegółowe informacje dotyczące API BZP (WebService) dostępne są w Komponencie Edukacyjnym na Platformie e-Zamówienia w Instrukcji użytkownika.
§12. Warunki techniczne świadczenia Usług
- W celu prawidłowego korzystania z usług Platformy e-Zamówienia wymagany jest:
1.1. Komputer PC
a. parametry minimum: Intel Core2 Duo, 2 GB RAM, HDD
b. zainstalowany jeden z poniższych systemów operacyjnych:
1. MS Windows 7 lub nowszy
2. OSX/Mac OS 10.10,
3. Ubuntu 14.04
c. Zainstalowana jedna z poniższych przeglądarek:
1. Chrome 66.0 lub nowsza
2. Firefox 59.0 lub nowszy
3. Safari 11.1 lub nowsza
4. Edge 14.0 i nowsze
albo
1.2 Tablet/Telefon
a. Parametry minimum: 4 rdzenie procesora, 2GB RAM, Android 6.0 Marshmallow, iOS 10.3
b. Przeglądarka Chrome 61 lub nowa
- Dla skorzystania z pełnej funkcjonalności może być konieczne włączenie w przeglądarce obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi Java Script, oraz cookies;
- Specyfikacja połączenia, formatu przesyłanych danych oraz kodowania i oznaczania czasu odbioru danych:
1.1 specyfikacja połączenia – formularze udostępnione są za pomocą protokołu TLS 1.2,
1.2 format danych oraz kodowanie: formularze dostępne są w formacie HTML z kodowaniem UTF-8,
1.3 oznaczenia czasu odbioru danych: wszelkie operacje opierają się o czas serwera i dane zapisywane są z dokładnością co do sekundy.
§13. Prywatność – Ochrona danych osobowych
- Administrator Systemu nie umożliwia korzystania z usług wskazanych w niniejszym Regulaminie anonimowo lub z wykorzystaniem pseudonimu.
- Administrator Danych Osobowych zapewnia ochronę danych osobowych zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych oraz postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.) – zwanego dalej RODO.
- Administratorem Danych Osobowych Użytkowników Platformy e-Zamówienia jest Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z siedzibą w Warszawie (02-676) przy ul. Postępu 17A. Z Administratorem można się skontaktować poprzez adres e-mail: uzp@uzp.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, adres e-mail IOD.UZP@uzp.gov.pl. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Dane osobowe będą przetwarzane w celu możliwości korzystania z Platformy e-Zamówienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i art. 6 ust. 1 lit. e RODO. Dostęp do niektórych funkcjonalności Platformy e-Zamówienia, takich jak publikowanie ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych lub TED, prowadzenie postępowań na Platformie e-Zamówienia, przesyłanie Rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach, przesyłanie ofert i wniosków, komunikacja pomiędzy Zamawiającymi i Wykonawcami, czy zgłaszanie problemów dotyczących Platformy e-Zamówienia wymaga uprzedniej rejestracji na Platformie oraz uzyskania danych do logowania. Proces rejestracji wymaga podania m.in. danych osoby pełniącej rolę Supervisora danego podmiotu lub danych do założenia konta uproszczonego.
- Zamieszczone w ogłoszeniach BZP lub TED dane kontaktowe instytucji zamawiających i zwycięskich oferentów są wymagane do prawidłowego przeprowadzenia procedur udzielania zamówień publicznych i w niektórych przypadkach zawierają dane osobowe.
- Ogłoszenia zamieszczane w BZP będą publicznie dostępne przez okres 4 lat od czasu publikacji w BZP, a następnie będą przechowywane na potrzeby archiwalne w niepublicznym archiwum wewnętrznym. Dane podmiotów rejestrujących się na Platformie e-Zamówienia będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji celu gromadzenia i przetwarzania danych nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji.
- Informacje o przetwarzaniu danych osobowych zawartych w ogłoszeniach zawartych w TED można znaleźć na stronie https://ted.europa.eu/TED/main/HomePage.do
- Odbiorcami danych osobowych mogą być podwykonawcy administratora danych (podmioty przetwarzające), w celu i zakresie niezbędnym do realizacji poleceń administratora na podstawie umów oraz organy publiczne, sądy i inni odbiorcy legitymujący się interesem prawnym w pozyskaniu danych osobowych.
- Każdemu Użytkownikowi na warunkach określonych w RODO przysługuje prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo sprzeciwu oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Dane osobowe Użytkownika nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych, ani przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
- Dane osobowe podawane są przez Użytkownika dobrowolnie, jednak ich podanie jest niezbędnym warunkiem do korzystania z Platformy e-Zamówienia.
- Zasady dotyczące przetwarzania danych w serwisach WWW Urzędu Zamówień Publicznych zostały określone w naszej Polityce Prywatności https://dev.ezamowienia.gov.pl
§14. Zmiany Regulaminu
- Administratorowi merytorycznemu Platformy e-Zamówienia przysługuje prawo do zmiany Regulaminu.
- Wszelkie zmiany obowiązują od dnia ich zamieszczenia lub od wskazanej daty ich obowiązywania.
- Korzystanie z Platformy e-Zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu.
- Zmiana Regulaminu nie wpływa na ważność dotychczas zrealizowanych lub realizowanych aktywności.
§15. Odpowiedzialność UZP
- Zadaniem Urzędu Zamówień Publicznych jest wyłącznie dostarczenie narzędzia teleinformatycznego wspierającego przeprowadzenie procedury postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w zakresie publikacji ogłoszeń w Biuletynie Zamówień Publicznych i TED oraz prowadzenia postępowań na Platformie e-Zamówienia.
- Urząd Zamówień Publicznych nie odpowiada za prawdziwość danych podanych przy rejestracji przez Zamawiających i Wykonawców.
- Urząd Zamówień Publicznych nie monitoruje posiadania przez użytkowników odpowiednich dokumentów niezbędnych do udziału w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
- Urząd Zamówień Publicznych nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych w Biuletynie Zamówień Publicznych i TED ogłoszeń oraz danych w zamieszczanych na Platformie postępowaniach.
- Urząd Zamówień Publicznych nie ponosi odpowiedzialności za zgodność zamieszczanych przez Zamawiających dokumentów w postępowaniu (na karcie postępowania) oraz treści/dokumentów od innych podmiotów zarejestrowanych i prowadzących postępowania na Platformie e-Zamówienia z wymogami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 848).
- Urząd Zamówień Publicznych nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłową realizację zadań Platformy spowodowaną:
- Działaniem sił wyższych,
- Awarią powstałą z winy użytkownika lub nieprawidłowościami w systemie komputerowym użytkownika,
- Jakości i szybkości połączenia łącza internetowego użytkownika,
- Awariami urządzeń dostawców internetu użytkownika.
§16. Procedura zgłaszania problemów
- Użytkownik może zgłaszać reklamacje związane z nieprawidłowym działaniem Platformy za pośrednictwem Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ) udostępnionym na Platformie e-Zamówienia.
- Zgłoszenie problemów wymaga rejestracji na Platformie. Aby, założyć konto użytkownik musi zaakceptować Regulamin i Politykę Prywatności.
- Zgłoszenie problemów powinno zawierać co najmniej informację „Czego dotyczy problem”, wybranie „Typu problemu” oraz „Opisu problemu”.
- Odpowiedzi na zgłaszane problemy będą przekazywane za pośrednictwem Systemu Obsługi Zgłoszeń (SOZ) zgodnie z danymi kontaktowymi podanymi przez użytkownika podczas rejestracji konta.
§17. Inne postanowienia
W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego i Prawa Zamówień Publicznych.